fredag, juni 05, 2009

Nudity FAIL

I Aftonbladet kan man läsa om en man som tycker att nakenhet är onaturligt. Anledningen är att kommunen beslutat att öppna ett nakenbad i närheten av hans stuga. Citatet från karln är fantastiskt. "Det är inte det naturliga i vårt svenska samhälle, att bada naken på en strand bland andra människor." Epic FAIL!

Att bada naken är jättenaturligt, och om våra förfäder badade kan jag nästan garantera att de inte hade på sig sina björnskinnsfällar när de hoppade i havet. Anledningen till att jag säger om är att de antagligen inte hade tid med sådant trams som att bada, eftersom de hade fullt upp med att typ överleva. Men ändå.


Grattis till att vara en sur gubbe! Ve dig!

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Åke Forsmark sa...

Jag vill naturligtvis hävda rätten att få vara sur gubbe. Jag höll på att utropa "Sura gubbar - förenen eder!" men insåg att det strider lite mot oss sura gubbars karaktär. Vi ska försvara den lilla poängen!. Och det kan ju natruligtvis inte klumpas ihop till stora samlade poänger.

Men här finns det två sura gubbintressen som kolliderar. Det är kollektivets tillgång till naturen som kolliderar med att fritidshus naggar offentliga badplatser i kanten. Han får väl flytta om det stör honom. I arjeplog har vi ungefär hundra meter strandtomt till varje svensk invånare. Han kan köpa här. Risken att ha ska träffa på någon som badar naken är helt obefintlig.

Blaren sa...

Jag är ju sur gubbe i blivande, så... men ibland måste jag bara få säga emot. :D

JennyB sa...

Herregud, Sverige har väl typ tusen mils kustlängd och ändå ska det vara påklätt överallt, annars är det SNUSK.

(Hehe, skuggan från den hyttande gubben är pricken över i.)

a-k sa...

Funderar själv på att åka till kallbadhuset på Saltholmen och bada.