Är det någon mer än jag som har märkt en attitydförändring hos de telefonsäljare som ringer i tid och otid? Jag har varit med om inte mindre än två incidenter nyligen, där telefonförsäljare har varit direkt otrevliga när man inte har velat köpa det som de säljer. Vilket inte gör mig mer benägen att köpa deras produkter.
Dessutom är en del direkt oärliga. Jag fick ett samtal här om dagen:
Jag: Hej
Han: Jag ringer från mummel mummel och mummel mummel sänka dina telefonkostnader mummel mummel inte byta operatör mummel mummel och då behöver jag bara en snabb inspelning om att du godtar detta.
Jag: Förlåt, vilka ringer du ifrån?
Han: Jag ringer från Blufföretag A.
Jag: Jag har inte Blufföretag A idag.
Han: Nej. Det är därför jag behöver inspelningen.
Jag: Varför det?
Han: Vårt erbjudande är jättebra.
Jag: Vänta, nu hänger inte jag med alls...
Han: *Klick*
Hmm... Jag tror inte att jag tänker anlita Blufföretag A till någonting i fortsättningen heller.
Tänk om alla servicetjänster i samhället kommer vandra samma väg? Ve oss...
Inktober 2018, #14-25
6 år sedan
4 kommentarer:
Sedan finns det förstås bra och trevliga telefonförsäljare också. Men de ringer bara till mig :)
Har du inte NIX? Lätt fixat och man slipper såå många skitsamtal...
Det tragiska är att vi har NIX. Blufföretag A struntar i det.
Ooo, det är lågt. Anmäl deras sorry asses!
Skicka en kommentar