onsdag, april 06, 2011

59 frågor

Den här snodde jag från Elin, men jag har skrivit svaren själv. Antar att det är nån grej som går på bloggar just nu, eftersom Elin hade snott den från någon annan.

1. Hur gammal är du om fem år? 41. Seriöst. Fy fan.

2. Vem var den sista du träffade? Räknas familjen? I så fall min fru.

3. Hur lång är du? 188 cm. Näst kortast i ett gäng, mitten i ett annat. Några av personerna ingår i båda.

4. Vilken var den senaste film du såg? Hot Tub Time Machine i förra veckan.

5. Vem ringde du senast? En potentiell arbetsgivare.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det löd "Jupp" och skickades till Vickan.

7. Vad är dagens planer? Fixa fast en vaxduk. Duscha. Spela Dominion.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Kalla mig Quasimodo.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.

10. När såg du senast din mamma? Öh... det var ett tag sedan. Typ efter jul?

11. Vilken ögonfärg har du? Mörkblå.

12. När vaknade du idag? Strax efter sju.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men en gång höll vi på att adoptera en katt som någon hade hittat. Stackars kattungar som någon hade slängt i en kompost. Men det gick inte, hur mycket hjärtat än värkte.

14. Vilken är din favoritplats? Det finns några smultronställen runt om i världen. Annars får väl sängen nämnas. Jag älskar att sova.

15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkaren?

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vem vet? Inte en susning.

17. Vad skrämde dig som barn? Gena. Krokodilen i "Drutten och krokodilen", alltså...

18. Vem fick dig att skratta senast? Min fru.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? 41 om fem år, som sagt. Fy fan.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda. I vissa fall fler än en.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Alltid utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.

23. Hur många landskap har du bott i? Två.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? En gång.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Je suis un hobbit.

26. Är du social? Det tror jag att jag är.

27. Vilken är din favoritglass? Vanlig vaniljglass... eller Ben & Jerry... den där med vanilj, knäck och choklad.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? En miljon? Betala av studielån och annat? Softa lite...

29. Tycker du om kinamat? Ibland.

30. Tycker du om kaffe? Ibland.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten eller juice.

32. Sover du på någon särskild sida? På höger sida (om man står vid fotänden och tittar på sängen). Ligger mest på min vänstra sida.

33. Kan du spela poker? Ja.

34. Tycker du om att mysa? Ja.

35. Är du en beroendemänniska? Ja och nej.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nein, men det finns en bunt som fyller alldeles nära.

37. Vill du ha barn? Inte fler. :)

38. Kan du några andra språk än svenska? Bara engelska. Men jag är bra på det.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, två gånger. En gång med grabben, en gång med mig själv. Båda gångerna var andningsrelaterade.

40. Föredrar du havet eller en pool? Det beror på var man är. Båda har sina poänger...

41. Vad spenderar du helst pengar på? Eh... skoj?

42. Äger du dyra smycken? De dyraste smycken jag har är min förlovningsring och min vigselring.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nein.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En macka.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Ingen aning. Jag har förmånen att känna många roliga filurer.

46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ett på insidan av vänster arm som jag inte har någon aning om var det kommer från.

47. Vad har du för ringsignal? Vanlig ringning, men brorsan har fått "Amazing horse" av Weebl.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jag tror inte det... men jag har kvar en gammal nalle. Han bor bra i min säng.

49. Flirtar du mycket? Enligt vissa. Jag vet inte vad de pratar om. Eller så vet jag det.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Det är en teckning som jag gjorde när jag precis hade skaffat min Wacom för hundra år sedan.

51. Kan du byta olja på bilen? Oui.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Michael Connelly - Hotet.

54. Läser du dagstidningen? Ja.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Nej, men jag har fullt utvecklad road rage. Räknas det?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rockklassiker eller Bandit... eller P3. Jag kommer inte ihåg.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett telefonnummer till en potentiell arbetsgivare.

59. När var du i kyrkan senast? Förrförra veckan?

BloggRegistret.se

1 kommentar:

a-k sa...

Lena var också skiträdd för Gena.