torsdag, november 23, 2006

Hur svårt kan det vara?

Posten sköter sig som vanligt. Jag beställde ett paket från bokus.com och har fått följande resultat på postens paketsökning sedan 22 nov klockan 9:38...

21 nov kl 19:27: Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
22 nov kl 05:08: Göteborg, Försändelsen har sorterats
Uppgift om tid och datum saknas: Partille, Försändelsen är på väg till Postens serviceställe

Jag går för fan snabbare till Partille än de där 24 JÄVLA TIMMARNA det har tagit för dem att flytta mitt paket därifrån och till mitt utlämningsställe. Och dessutom verkar de ha sölat bort paketet på vägen. Lysnade, eller hur?

Ve oss alla!

Uppdatering: Jaha, där hände något...

23 nov kl 12:43: Posten Företag Redbergsvägen, Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe

Imponerande att det bara tog dem lite mer än 37 timmar att frakta paketet från Göteborgs sortering (på Kruthusgatan) till Redbergsvägen. En sträcka på ungefär två kilometer. Undra nu hur lång tid de tar på sig att frakta det från Redbergsvägen (som är närmare mig än mitt sk. serviceställe) till servicestället. Kan vi hoppas på mindre än ett dygn? Det tar ju nästan 12 minuter att gå sträckan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Well mitt sista paket jag fått genom Tradera tog närmare 3 veckor från Norrköping till Göteborg. Men det kom fram och jag antar att jag är lite tacksam över det iallafall.

Heja snigelposten!