fredag, december 12, 2008

Ibland så blir...

... det rätt redan i första försöket.

Jag satt och klottrade lite med en tuschpenna, inga jäkla skisser här, och tyckte plötsligt att figuren som dök upp under pennan var aningen bekant.



Sedan såg jag att det var den gode Sten-Åke Cederhök som hade visat sig, i form av sin rollkaraktär Albert. Anledningen torde vara att övriga familjen dissar Anders & Måns i årets julkalender, och att vi då valde Albert & Herberts julkalender på DVD istället.

Frestelsen var stor att göra om bilden, göra en skiss, tuscha ordentligt och färglägga i Photoshop, men i slutänden insåg jag att bilden (trots sina brister) är bra som den är. Jag tror inte att jag hade kunnat få den bättre, hur mycket jag än hade jobbat på den. Ibland blir det helt enkelt rätt redan från början.

Inga kommentarer: