måndag, mars 08, 2010

Long time, no see...

Det var inte i förrgår jag gjorde ett blogginlägg. Eller dagen innan det. Och så där kan jag hålla på rätt länge innan jag kommer till 'men dagen dessförinnan, då minsann!'. Så jag hoppar det. Nu är jag redo att blogga igen. Och vad kan passa bättre än att dyka ner i gammal skåpmat, när man väl börjar om på nytt.

Idag kopplade jag in min gamla dator, och lyckades hitta gamla bilder som jag gjorde som omslagsbilder och/eller baksidesillustrationer till spelkort. Omslagsbilder till vad? Till en tysk speltidning, som numera har gått i graven.

Tidningen handlade i huvudsak om krigs- och strategispel, ni vet den där typen som det tar många dagar att spela sig igenom. Jag hade ingen stor vana i att spela dylika spel, och sorgligt nog har jag inte det nu heller. Jag äger dock ett dylikt spel, och jag lovar att jag ska sätta mig in i hur det fungerar och faktiskt spela det någon gång. Speltid: ca. 10 timmar.

Den första bilden (av tre, de andra kommer senare) föreställer Suezkrisen, 1956, och användes som omslag för en tidning som utöver intressanta artiklar innehöll spelet Operation Kadesh, som handlar om just sagda kris. Vad som är intressant med den här bilden är nog den ofantliga mängd 'greebling' som ligger bakom det som på bilden ser ut som någon form av stadsbebyggelse. Googla, fågelbarn.

Första utkastet var alldeles för rent och snyggt. Enter the greebling, och se där: resultat!


Det finns också ett gemensamt tema för alla tre bilderna...

Jag är tillbaka (för tillfället), ve oss alla!

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ja det var bannemä på tiden!!! =)