onsdag, mars 10, 2010

Omslag nummer två

.. AKA Omslaget som aldrig blev ett omslag. Eller som kanske blev ett omslag. Vem vet?

Den tyska speltidningen var på väg mot graven. De som visste om det fortsatte dock att beställa material, och köra på som om allt var som det skulle vara. Var har vi sett det förr? Det som skulle bli nummer sju av tidningen, kom således inte ut på riktigt.... eventuellt. För om man söker på tidningen så kan man hitta att nummer sex blev det sista numret, men att de fortfarande säljer nummer sju som någon form av back issue. Fast då med ett annat omslag. Eventuellt. Det finns tydligen två versioner. En med en låda och lite extraprylar, och en med tidningen och lite prylar. Det är oklart vad som egentligen pågår. Eller pågick, då detta utspelar sig i förfluten tid.

Det här omslaget är väl egentligen endast halvintressant, då jag hade för lite grundmaterial att jobba med. Men jag gjorde det bästa jag kunde av det. Det förekommer lite greebling här också, men inte alls som på det förra omslaget.


Det gemensamma temat är inte rök, för övrigt. Men det kommer väl att stå klart när nästa bild kommer. Den bild av mina omslag som jag är mest nöjd med.

För övrigt insåg jag vid en genomtittning att det finns ännu ett lustigt samband i hur dessa bilder publiceras på bloggen. Mer om detta nästa gång. Till dess får ni (alla två läsare) vänta. Ver er!

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Vickan sa...

Dina två läsare, är det jag och Ingrid det? Dina dalska bloggroupies :D

Blaren sa...

Bloggroupies är ett fantastiskt ord!