torsdag, oktober 09, 2008

Se vad jag hittade!

Jag rotade i gamla mappar på datorn och letade efter opublicerade eller uppiffade saker som jag hade för mig låg nånstans. Och det var precis vad jag hittade. Bland annat hittade jag gamla strippar som förblivit opublicerade, dolda eller på annat sätt försvunnit.

Eventuellt kan denna seriestripp ha varit publicerad i tidningen Codex näst sista eller sista nummer, men vad jag vet så var det inte många av våra läsare som faktiskt fick tidningen i sin hand. Det kan tillåmed vara så att tidningen bara kom ut som en PDF i låg kvalitet, på grund av orsak. Hursomhelst; här kommer den:



Killen i näst sista rutan var på den tiden Codex chefredaktör. I vanliga fall avbildades han som ett litet troll med horn, trots att han är en mycket trevlig kille. Tidningens AD avbildades som en orch. Han (orchen) blev sedan AD för Widescreen, en post som jag sedan tog över efter att han flyttade söderut till ett jobb som faktiskt gav betalt. Orchen kom sedemera tillbaka till den riktiga världen (läs Göteborg). Trollet flyttade norrut, och huserar där ännu.

Jag hittade också massor med annat gottis som jag kommer att publicera här efterhand. Det är seriestrippar, skämtteckningar, bilder och annat. Jag ska dessutom försöka att varva det hela med nyare material.

Jag vet att jag fordom har uppdaterat lite sällan, men det ska bli ändring på det. Ve er!

Inga kommentarer: