tisdag, april 07, 2009

Ytterligare ännu en gammal goding

En bloggarkollega påminde mig nyligen om en gammal goding som jag gjorde under Codex-tiden. Detta är alltså en serie skapad LÅNGT före Henrik Lange gjorde sin helt igenom lysande bok "80 romaner för dig som har bråttom". Det är min variant av Sagan om ringen, som jag skrev ned och tecknade INNAN jag hade läst Sagan om ringen.


Oerhört slugt. Och jag tror att min okunskap om hela boken är det som gör serien så lyckad (IMNSHO). Hade jag skrivit den idag hade jag petat in något om Gray Havens, eller något annat. Slutet på hela trilogin är en av de saker som i vuxen ålder får mig att tjuta som en skolflicka. Det, och scenen i Highlander när huvudpersonens fru blir gammal och dör, samtidigt som han fortfarande är ung.

En annan trilogi, en som istället slutar riktigt dåligt, är prequel-trilogin till Star Wars. Ni vet... filmserien som började med "Den fantomiska mesen", fortsatte med "Clownerna gör saker" och avslutas med "A steaming pile of Sith". Jag hatar att Darth Vader, the ultimate bad guy, blir en sån otrolig mes. Filmerna kunde lika gärna presenteras som "George Lucas' desperata försök att mjölka Star Wars på ännu mer pengar innan hjärnblödningen blir för uppenbar". Hata!

Om ni gillar Episod I - Episod III, så är ni förtappade. Ve er!

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Som vi säger på 4chan...

Fukkin saved!